استراتژی موثر در اینستاگرام

استراتژی موثر در اینستاگرام

استراتژی موثر در اینستاگرام را فرا خواهیم گرفت.

اگر از اینستاگرام برای ترویج کسب و کار خود استفاده می کنید، می دانید که داشتن

یک استراتژی موثر در اینستاگرام ، چقدر اهمیت دارد.

احتمالا برای نوع محتوایی که باید منتشر کنید یک ایده و برنامه واضح دارید

و میزان تعامل پست های خود را دنبال می کنید اما حالا وقت آن رسیده است

که کمی عمیق تر به این قضیه نگاه کنید.

به عبارتی باید با حساسیت و دقت بیشتری حساب اینستاگرام خود را مدیریت کنید.

استراتژی موثر در اینستاگرام را جدی بگیریم !

دموگرافی مخاطبان

یکی از اولین گا مها برای تعیین استراتژی اینستاگرامی، تعیین مخاطبان هدف است

اما نباید بعد از تنظیم استراتژی خود، مخاطبان هدف رافراموش کنید.

بررسی دموگرافی مخاطبانتان به شما این امکان را می دهد که تمام اقدامات خود را

در فرآیند جذب مخاطب بررسی کنید و ببینیدکه آیا عملکردخوبی داشته اید یا خیر ؟

اگر مخاطبان فعلی شما شامل مخاطبان واقعی تان نیستند وقت آن رسیده است که استراتژی  محتوای خود را تنظیم کنید.

اگر خودتان را در چنین وضعیتی دیدید، از خودتان بپرسید که آیا عناوین، لحن، ویژگی های بصری و پیام کلی اینستاگرام شما

به خوبی با نیاز و علاقه مندی های مخاطبانتان هماهنگ شده اند یا خیر ؟

از طریق Native می توانید به مهم ترین اطلاعات دموگرافی مخاطبانتان دسترسی داشته Insights باشید.

برای دسترسی به این اطلاعات، در گوشه بالای سمت راست پروفایل خود، روی آیکن نمودار میله ای کلیک کنید

پیشنهاد می کنیم :   تبلیغات اینستاگرام برای شرکت ها

و صفحه رابه پایین اسکرول کنید.

استراتژی موثر در اینستاگرام

سن و جنیست

آگاهی از تقسیمات سن و جنسیتی مخاطبان برای ایجاد یک محتوای مناسب و اطمینان از جذب مخاطبان هدف بسیار مهم است.

برای مثال : اگر شما تولید کننده پوشاک دخترانه (رده سنی نوجوانان) هستید و از اینستاگرام برای پروموت کسب و کار خود استفاده

می کنید اما مخاطبان شما افراد بالای ۳۰ سال هستند، احتمالا باید محتوای خود را اصلاح و بهینه کنید تا برای مخاطبان هدفتان جذابیت

بیشتری داشته باشد. یادتان باشد که فقط نباید برای یک سری مخاطب خاص جذاب باشید. اگر پرسونای بعضی از مخاطبانتان با محتوای

شما تناسب ندارد اما با آن تعامل خوبی دارند (از نظر آن ها محتوای شما جالب است) نباید نگران باشید چراکه این به معنای دیده شدن

بیشتر پروفایل اینستاگرام شما است.

موقعیت مکانی مخاطبان

آگاهی از موقعیت مکانی مخاطبانتان به شما کمک می کند که محتوای خود را متناسب با منطقه ای طراحی کنید که مخاطبان

هدف شما در آن قرار دارند یا قصد دارید برند (کسب و کار) خود را در آن پروموت کنید.

علاوه بر این، می تواند به شما کمک کند که فرصت های بازار و فروش را برای جذب مخاطبان جدیدی که ممکن است هنوز

با استراتژی کلی خود آن ها را هذف گذاری نکرده باشید، تشخیص دهید.

پیشنهاد می کنیم :   افزایش CTR در اینستاگرام

به طور کلی، موقعیت مکانی برای شرکت های کوچک محلی بیشتر از فروشگاه های آنلاین کاربرد دارد.

چراکه وسعت محل مخاطبان ایده آل آن ها کمتر از مقیاس بین المللی یا دیجیتال برندینگ است.

زبان مخاطبان

Instagram’s Native Insights زبان مخاطبان اینستاگرامتان را به شما نشان نمی دهد اما اگر اکانت تجاری

داشته باشید، از طریق Iconosquare می توانید به این اطلاعات دسترسی داشته باشید.

بعد از تأیید اکانت خود در Iconosquare می توانید به قسمت Analytics بروید و از منوی کشویی موجود،

گزینه Community را انتخاب کنید

اگر قصد دارید جدی تر به طراحی و تولید محتوا بپردازید یا روی بومی سازی محتوای موجود برای جذب مخاطبان

بیشتر برنامه ریزی کنید، آگاهی از بان مخاطبانتان (و همین طور زبانی که برای انتشار پست های خود از آن

استفاده می کنید)، کمک زیادی به شما خواهد کرد.

راهنمای سریع برای جذب و حفظ مخاطبان صحیح برای استراتژی موثر در اینستاگرام

اگر هنوز برای مخاطبان خود پرسونا درست نکرده اید، در اولین فرصت برای ساخت آن اقدام کنید.

در صورتی که مخاطبان واقعی شما در اینستاگرام و پرسونایی که برای آن ها درست کرده اید با هم

اختلاف دارند، بررسی کنید که چطور می توانید محتوای خود را برای خدمت رسانی بهتر به پرسونای خود

پیشنهاد می کنیم :   نرخ تبدیل آف سایت و ترافیک در اینستاگرام

تغییر (بهبود) دهید. یک راه عالی برای شروع این است که از مخاطبان خود بپرسید چه پست هایی را دوست

دارند و از نظرات آن ها استفاده کنید.

با توجه به محتوای رقبایتان، مخاطبان خود را بررسی کنید. می توانید این کار را با جستجوی دستی آن ها در

اینستاگرام و بررسی لایک و کامنت های آن ها در پست هایشان انجام دهید.

ببینید که چه کسانی پست های آن ها را لایک کرده اند و حتی مهم تر از آن، چه کسانی برای پست های آن

ها کامنت گذاشته اند و بعد مشخص کنید که مردم چه می خواهند، به چه چیزهایی علاقه دارند و در نهایت از

این اطلاعات در استراتژی خود استفاده کنید.

کامنت های مربوط به پست های رقیبان خود را ببینید و نکاتی که از آن برداشت می کنید را در محتوای خود پیاده سازی کنید.

پر انرژی، خلاق و ایده پرداز، مدیر سرور و طراح و مشاوره تخصصی و کاربردی حوزه کسب و کار

عضو می شم
مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.