به ابزار ابزار بررسی سئو برای تجزیه و تحلیل سایت می پردازیم.
ابزار screaming frog
اگر شما به دنبال تجزیه و تحلیل کامل سایت خود بر روی دسکتاپ هستید،
screaming frog یکی از بهترین انتخاب ها است. screaming frog کاملا
یک ابزار بررسی نیست، بلکه بیشتر شبیه یک ابزار خزنده است که
سایت شما را میپیماید و تمام مشکلات احتمالی سئو را در آن
نشان می دهد.
این ابزار به عنوان یک ابزار بررسی کامل سایت عمل می کند که بیش از
۳۰ پارامتر خاص را گزارش می دهد: شرح متون، لینک های خروجی،
زمان پاسخ، Anchor text، امنیت و…
اگر شما تعداد صفحات سایت شما کمتر از ۵۰۰ صفحه است،
screaming frog ابزار مناسبی برای استفاده است.
ابزار seomator.com
یک ابزار آنلاین بررسی سئو است که سایت را تجزیه و تحلیل می کند و یک گزارش جامع
ارائه می دهد. شما می توانید از طریق این سایت یک گزارش PDF تهیه کنید که شامل
جزئیات درمورد مشکلات، نمرات و تعمیرات سئو بر روی صفحه و خارج از آن میباشد.
اگر تجزیه و تحلیل سریع وبسایت خود را میخواهید seomator دقیقا همان چیزیست که
نیاز دارید. این بهترین ابزار جاسازی شده بررسی سئو ایست که شما می توانید با استفاده
از راههای جدید، فروش خود را به دست آورید. همچنین، seomator دارای گزینهی آژیر نظارت
بر سئو است که وظایف پیمایشی سایت را به صورت خودکارانجام میدهد و به شما فرصتی
برای پیگیری هر گونه تغییر در سئو وبسایت را میدهد.
علاوه بر این، با استفاده از ابزار مقایسهی دامنهی seomator، شما به راحتی می توانید
دو سایت مختلف در یک زمینه کاری را در عرض ۱۰ دقیقه با هم مقایسه کنید و به یکی
از آنها یک پیشنهاد سریع در جهت بهبود سئو ارائه دهید.
ابزار Seranking.com
یکی از بهترین ابزارهایی است که نه تنها به شما در تشخیص اشتباهات کمک می کند،
بلکه لیستی از کارهایی را که مسوولین محتوا، طراحان و توسعه دهندگان وب شما
می توانند انجام دهند، تهیه میکند. این ابزار وب سایت شما را میپیماید و با بیش از
هفتاد پارامتر مانند مرور دامنه، صفحات، محتوا، تصاویر و تجزیه و تحلیل لینک ها و
بهینه سازی تلفن همراه باز می گردد.
نکته ای که این ابزار را از دیگر ابزارها متمایز میسازد این است که تمام خطاهای یک
گزارش را با راهنمایی آسان، برای درک بهتر گروه بندی می کند. پس از انجام تجزیه و
تحلیل، می توانید گزارش ها را در قالب PDF برای استفاده در آینده ذخیره کنید.
ابزار Seoptimer.com
یک ابزار رایگان تحلیل سایت است که نه تنها خطاهای مهم وبسایت شما را گزارش
می دهد بلکه راه هایی برای بهبود رتبه بندی جستجوی شما را نیز بر اساس ارزیابی
توصیه می کند.
شما به راحتی می توانید افزونه مرورگر کروم این ابزار را دانلود کنید و بر روی صفحات
سایت خود یک به یک کار کنید.
ابزار website.grader.com
بازاریابی گریدر که توسط HubSpot تاسیس شده است ابزاری مبتنی بر وب است
که به شما خلاصهای از وبسایتتان را با گزینه ای برای گسترش در هر نقطه می دهد.
Marketing grader ابزاری نسبتا پیچیده برای استفاده است، زیرا اطلاعات و داده های
زیادی برای پردازش بازمی گرداند.
Marketing Grader صفحات رسانه اجتماعی شما، وبلاگ، وبسایت، وبسایت تلفن
همراه، سئو و…چک میکند تا به شما در درک بهتر آمار وبسایت کمک کند. این قابلیت
برای سئوکارهای حرفهای که مایل به دانستن جزئیات جایگاه وبسایت در زمینه محتوا و
لینک هستند, بسیار مفید است.
ابزار site-analyzer.com
با بیش از ۲۰ تجزیه و تحلیل رایگان در هر ماه، SiteAnalyzer ابزار بررسی سئو رایگان است.
این ابزار به شما یک گزارش مبتنی بر ۵۰ پارامتر را ارائه می دهد که به شما کمک می کند
تا زمینه های مشکل وبسایت را شناسایی کرده و تمامی مشکلات فنی سئو خود را رفع کنید.
سایت آنالایزر به شما یک تجزیه و تحلیل عمیق از سایت را با استفاده از نمره جهانی بر اساس
دسترسی سایت، طراحی، شبکه، متون و چند رسانه ای و غیره ارائه میکند.
ابزار mysiteauditor.com
این ابزار برای آژانس های بزرگ سئو مناسب است و می تواند در وبسایت یکپارچه شود تا به
شما در ایجاد منافع بیشتری کمک کند. MySiteAuditor یکی از آن ابزارهاییست که به
طور مستقیم با الگوریتم رتبه بندی گوگل سازگار است.
بر خلاف سایر ابزارها، MySiteAuditor فقط صفحات وب خاصی را برای کلمات کلیدی هدف
شناسایی می کند. سپس می توان نتایج را در قالب PDF دانلود کرد یا از طریق ایمیل برای
ساخت استراتژیهای معمول سئو ارسال کرد.
استفاده از امکان trial این ابزار تا ۱۰ روز امکان پذیر است و پس از آن حداقل باید
ماهانه ۳۹ دلار پرداخت کنید.
ابزار google.com/webmasters/tools
اگر کار حرفه ای سئو خود را به تازگی شروع کردهاید, کنسول جستجوی گوگل
بهترین ابزار برای استفادهی شماست. این ابزار رایگان است و اطلاعات کافی از
سایت و خلاصه ای از مواردی که قابل توجه و یادداشت برداری هستند ارائه
می دهد، مانند لینک های خراب، سرعت بارگذاری صفحه، صفحات وب نمایه
شده، نشانه های HTML و…
همچنین می توانید موقعیت سایت خود را به همراه اطلاعاتی مانند تعداد کلیک
در صفحات موتور جستجو و تعداد بازدیدها مشاهده کنید.
این ابزار در ارائه یک تصویر کامل برای وبسایت شما ناقص است.
با این وجود، یک ابزار عالی برای تجزیه و تحلیل اولیه وبسایت شماست.
ابزار app.upcity.com/free-tools/seo-report-card
اگر شما به دنبال تجزیه و تحلیل سریع وبسایت خود هستید، پس کارت
گزارش سئو یکی از بهترین ابزار برای بررسی سایت شماست. این ابزار
در ارائه, کاملا بصری و سریع است.
کارت گزارش سئو وب سایت را بر اساس مقوله هایی نظیر تجزیه و تحلیل رتبه،
ساخت لینک، تجزیه و تحلیل سایت، معیارها و شاخص های فعلی و غیره،
بررسی می کند.
برای استفاده رایگان از این ابزار لازم است که ایمیل، کلمه کلیدی، سایت
رقیب و شماره تلفن خود را در اختیار آن قرار دهید.
ابزار moz.com/tools/crawl-test
یکی دیگر از ابزارهای مربوط به سئو و بررسی سایت است. این ابزار دارای
خزنده ای است که به وبمسترها کمک می کند تا مشکلات مهم مربوط به
سایت، کد های وضعیت HTTP و سایر اطلاعات مفید سئو را برای ممیزی
شناسایی کنند. این ابزار همچنین به شما کمک می کند تا مطالب تکراری را
در سایت خود پیدا کنید، خطاهای موجود در برچسب عنوان، تغییر مسیر سرور
و سایر عوامل مهم تاثیرگذار بر رتبه بندی و شاخص های سایت را تشخیص دهید.
ابزار deepcrawl.com
گزارش هایی از لایههای درونی صفحات فراهم می کند و میلیون ها صفحه وب را میپیماید.
این یکی از بهترین ابزارهای قابل استفاده برای پروژه های بزرگ بازاریابی شماست.
همچنین در مورد رقبا گزارشهایی براساس ساختار سایت، محتوا و بازاریابی رسانه های
اجتماعی ارائه می دهد.
این ابزار همچنین گزینه ای برای برنامه ریزی خودکار پیمایش های سایت را فراهم می کند
و به شما اجازه شخصی سازی این پیمایشها مانند تنظیم معیارهای محتوا، زمان بارگذاری
صفحه وب، لینک ها، عناوین، و طول URL ها، و غیره را خواهد داد. همچنین به شما اجازه
می دهد به راحتی تیم سئو خود را مدیریت کنید. شما می توانید از این ابزار برای اختصاص
کار به کارکنان خود، ایجاد بلیط پشتیبانی و پیگیری عملکرد سایت در زمانهای متفاوت استفاده کنید.
ابزار found.co.uk/seo-tool
ابزاری قدرتمند برای بازاریابان آنلاین است که به دنبال پیدا کردن و حل کردن خطاهای سئو هستند.
فقط باید URL خود را برای دریافت یک گزارش فوری وارد کنید.این گزارش بر اساس سه بخش اصلی،
یعنی مسائل فنی، محتوا و تجزیه و تحلیل لینک های خارجی میباشد. پس از آن شما می توانید
گزارش را در قالب PDF برای استراتژی های آینده و برنامه ریزی دانلود کنید.