اشتباهات رایج در سئو

اشتباهات رایج در سئو

در این مطلب از آقای وبمستر با عنوان اشتباهات رایج در سئو با ما همراه باشید،

که با رعایت این موارد می توانید سایت بهینه‌ تری داشته باشید.

اشتباهات رایج در سئو را به حداقل برسانیم !

۱- عدم استفاده از کلمات کلیدی در URL صفحات

همانگونه که اطلاع داربد پس از نصب و برپایی وردپرس ساختار پیوند در آن

به صورت پیش فرض بوده و فقط شامل آی‌دی صفحه مورد دلخواه می‌ باشد

که این نوع پیوندی به هیچ عنوان متناسب نیست و باید از پیوندی استفاده کنید

تا از کلمات و عبارات مربوط با صفحه در آن استفاده شده باشد.

بنابراین در اولین اقدام نسبت به تغییر پیوند یکتای وردپرس اقدام کنید و نوع پیوند یکتای خود را ترجیحا بر روی نام نوشته قرار دهید

که در آن از عنوان صفحه و نوشته مورد نظر استفاده شده باشد.

حالا بعد از انتخاب مناسب، زمان ویرایش و ایجاد نوشته تازه با استفاده از دکمه ویرایش لینک ثابت که در زیر فیلد عنوان نوشته

قرار دارد سعی کنید تا از لینک ثابتی استفاده کنید که دارای کلمات کلیدی استفاده شده در عنوان نوشته و محتوای آن باشد،

به این ترتیب شانس بیشتری برای قرارگیری در نتایج بالاتر خواهید داشت.

۲- عدم استفاده از نقشه سایت ، XML

نقشه سایت حکم راه برای گوگل دارد و با استفاده از آن می توانید به عنوان یک

پیشنهاد می کنیم :   بنر شب یلدا

راهنما برای موتور گوگل نقش داشته باشید.

به این دلیل در اقدام بعدی سعی کنید تا به این موضوع بپردازید و از نقشه سایت برای مسیردهی گوگل

به صفحات مختلف سایت استفاده کنید.

زمانی که در سایت خود صفحات مختلفی را احداث می‌کنید تا وقتی که لینکی از صفحه ایجاد شده در هیچ یک از صفحات شما وجود

نداشته باشد و به آن اشاره نشده باشد و گوگل قادر به یافتن آن نخواهد بود،

دلیل اینکه در محتوای نوشته همیشه گفته می‌شود تا از لینک‌سازی داخلی استفاده کنید همین موضوع می‌باشد

تا ارزش و اهمیت تمام صفحات خود را به اندازه کافی بالا ببرید.

از این رو داشتن نقشه سایت می‌تواند این موضوع را راحت ترکرده و دسترسی گوگل

به تمام صفحات سایت را فراهم نماید.

برای این مورد از ساخت نقشه سایت در وردپرس استفاده کنید.

با این روش می توانید یکی از اشتباهات رایج در سئو را کاهش دهید 🙂

۳- عدم استفاده مناسب از برچسب مطالب

استفاده از برچسب و دسته‌بندی در وردپرس نیز بسیار لازم است.

برچسب‌ها مانند یک شاخص در وردپرس هستند و ما می توانیم

اقدام به دسته‌بندی مطالب با فرم دلخواه کنیم.

اگرهم در موتورهای جستجو تاثیر مستقیم و خوبی از نظر سئو برای استفاده از

پیشنهاد می کنیم :   نرخ تبدیل آف سایت و ترافیک در اینستاگرام

برچسب وردپرس وجود ندارد، اما از آنجایی که سهم بیشتری از نتایج بر اساس

عنوان و محتوای توضیحات متا نمایش داده می‌شوند از این نظر می توانید مطالب

خود را توسط برچسب به گوگل معرفی کرده و در آخر در اختیار کاربران قرار دهید.

۴- عدم استفاده از وبمستر گوگل

استفاده از گنسول گوگل دقیقا حکم اتاق فرمان را برای شما خواهد داشت و هرچه الزامات

و پیام‌ های مربوط در آن را مطالعه کرده و تمرکز پی در پی بر روی آن برای بررسی و آنالیز

وبسایت خود داشته باشید می توانید از یک استراتژی متناسب در وبسایت خود استفاده کنید.

با استفاده از کنسول جستجوی گوگل به شما کمک میکند تا گوگل درک بهتری از صفحات

وبسایت شما داشته باشد و همانگونه که در مورد دوم در این مطلب گفته شد با معرفی نقشه سایت به گوگل

از این راه می‌توانید این دسترسی‌ پذیری را راحت تر کنید.

بررسی پی در پی نقشه سایت گوگل هم سبب می شود تا تمام پیام‌های خطا را بررسی کرده و در پی برطرف

کردن آن باشید.

روشی مهم برای کاهش اشتباهات رایج در سئو هست که حتما انجام بدهید.

۵- عدم استفاده از آنالیز و آمار

بسیاری از کاربران تنها به تعداد بازدیدهای سایت خود اکتفا کرده و در نهایت هر روز

پیشنهاد می کنیم :   ابزار بررسی سئو برای تجزیه و تحلیل سایت

بررسی می‌کنند که چه مقدار بازدید نسبت به روز، ماه و سال قبل داشته‌ اند.

اما باید در جریان باشید که بررسی آمار فقط بازدید نبوده و باید در آن به بررسی

سایت‌ ها و موتورهای جستجویی که کاربران توسط آن وارد وبسایت شده‌اند بپردازید.

علاوه بر این باید صفحاتی که دارای بیشترین بازدید و کلمات کلیدی که بیشترین ترافیکی

را برای شما مهیا می‌کنند را استخراج کرده و با کار بر روی آن و بالاتر بردن ارزش و اهمیت

آن صفحات، سایر صفحات خود را هم در آنها لینک کرده و ارزش آنها را هم در گوگل بالاتر ببرید.

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *