۲۰ دلیل شکست استارتاپ ها

۲۰ دلیل شکست استارتاپ ها

در این مطلب به ۲۰ دلیل شکست استارتاپ ها می پردازیم که البته تمام این موارد می تواند باعث تحلیل و آنالیز بهتر و موفقیت در استارتاپ ما شود.

۴۲ درصد » عدم نیاز بازار »

یکی از دلایل موفقیت استارتاپ ها حل مشکلاتی ست که مشتریان و یا کاربران آنها را تجربه کرده اند.

۲۹ درصد » اتمام سرمایه »

در برخی موارد استارتاپ ها حتی بعد از دریافت سرمایه به دلیل خرج های اضافی و بیهوده دچار مشکل ، کمبود بودجه و اتمام سرمایه می شوند.

۲۳ درصد » انتخاب تیم ناکارآمد »

کمبود انگیزه و تخصص در اعضای تیم باعث ناکارآمدی تیم می شود.

۱۹ درصد » عقب ماندن از رقبا »

ممکن است مشکلاتی مانند تخصص، انگیزه و یا کمبود بودجه باعث عقب افتادن از رقبا شود.

۱۸ درصد » مشکلات قیمت گزاری و هزینه »

ممکن است کالای فوق ای تولید کنید اما فروش آن به دلیل قیمت بالا بسیار کم باشد.

۱۷ درصد » کالای بی کیفیت »

ممکن است به دلیل نبود توجه و تمرکز اصلی بر روی کالا، کالا نهایی از کیفیت برخوردار نباشد.

۱۷ درصد » عدم وجود مدل کسب و کار »

تنها یک ایده خوب کافی نیست، بنیانگذاران باید از ابتدا یک مدل درآمدی در نظر بگیرند.

پیشنهاد می کنیم :   7 راه برای موفق شدن در کسب و کار

۱۴ درصد » بازاریابی ضعیف »

یکی از خطاهای رایج این تفکر است که یک کالای خوب، برای خودش تبلیغ می کند. همچنین ممکن است گاهی مخاطب و یا روش تبلیغ به اشتباه انتخاب شود.

۱۴ درصد » نادیده گرفتن مشتریان »

موارد نظیر حواس پرتی و یا مجادله با افراد باعث غفلت از مشتریان و نیازهای آنان می شود.

۱۳ درصد » عرضه کالا در زمان نامناسب »

عرضه زودتر از زمان مناسب یا دیرتر از زمان مناسب به بازار می تواند باعث عدم موفقیت یک استارتاپ شود.

۱۳ درصد » از بین رفتن تمرکز »

تغییر دیدگاه و تغییر ایده باعث می شود بنیانگذاران استارتاپ تمرکزشان را از هدف و ایده مرتبط با کالا از دست بدهند.

۱۳ درصد » عدم سازش با تیم یا سرمایه گذاران »

نادیده گرفتن خواسته های سرمایه گذار و یا تسلیم شدن در برابر آن می تواند باعث اسیب رساندن به شریک شود.

این موضوع در مورد هم بنیانگذاران نیز صدق می کند.

۱۰ درصد » خارج شدن از محور اصلی »

اگر هسته اصلی شرکت با اطلاعات کافی شکل نگیرد می تواند منجر به قرار گرفتن آن در مسیر اشتباه شود.

۹ درصد » عدم دلبستگی »

اگر هدف بنیانگذاران از تولید کالا صرفا کسب سود باشد و اعتقاد بر نتیجه بخش بودن ایده آن وجود نداشته باشد به سرعت به اصطلاک منجر می شود.

پیشنهاد می کنیم :   سرویس اشتراک ویدیو مکستوپ

۹ درصد » مکان اشتباه »

قرار گرفتن در مکانی با ایده ها و استعدادهای بهتر موجب کمک به استارتاپ ها می شود.

همچنین انتخاب مکان درست باعث می شود مخاطبان کالای خود را بهتر پیدا کنید.

۸ درصد » عدم گرایش به سرمایه گزاری و تامین مالی »

عدم گرایش به سرمایه گزاری نشان دهنده این است که آن ایده مناسب یک کسب و کار کوچک است و یا به شکلی ارائه شده است که نمی تواند سرمایه ای را به خود جذب کند.

۸ درصد » مشکلات حقوقی »

مشکلات قانونی و حقوقی ممکن است زمانی دامن گیر شوند که استارتاپ د حال رشد است و به بازارهای جدیدی راه یافته است.

۸ درصد » عدم استفاده از مشاوره »

اگر بنیانگذاران استارتاپ از مشاوره سرمایه گذاران به عنوان مالکان استارتاپ استفاده نکنند ممکن است قادر به دریافت کمک از جانب آنان نباشند.

۸ درصد » فرسودگی »

معمولا بنیانگذاران استارتاپ ها تعادل مناسبی میان کار و زندگی بر قرار نمی کنند و این موضوع می تواند موجب فرسودگی آنان شود.

۷ درصد » شکست در محور اصلی »

یک دندگی و یا بی میلی برای پذیرش یک اشتباه می تواند برای یک استارتاپ هزینه های گزافی داشته باشد و باعث ناامیدی کارکنان شود.

پیشنهاد می کنیم :   تکنیک های تولید محتوا بخش اول

 

مشاوره و همراهی در کسب و کار توسط آقای وبمستر

 

20 دلیل شکست استارتاپ ها

پر انرژی، خلاق و ایده پرداز، مدیر سرور و طراح و مشاوره تخصصی و کاربردی حوزه کسب و کار

عضو می شم
مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *