در این مطلب به ۲۰ دلیل شکست استارتاپ ها می پردازیم که البته تمام این موارد می تواند باعث تحلیل و آنالیز بهتر و موفقیت در استارتاپ ما شود.
۴۲ درصد » عدم نیاز بازار »
یکی از دلایل موفقیت استارتاپ ها حل مشکلاتی ست که مشتریان و یا کاربران آنها را تجربه کرده اند.
۲۹ درصد » اتمام سرمایه »
در برخی موارد استارتاپ ها حتی بعد از دریافت سرمایه به دلیل خرج های اضافی و بیهوده دچار مشکل ، کمبود بودجه و اتمام سرمایه می شوند.
۲۳ درصد » انتخاب تیم ناکارآمد »
کمبود انگیزه و تخصص در اعضای تیم باعث ناکارآمدی تیم می شود.
۱۹ درصد » عقب ماندن از رقبا »
ممکن است مشکلاتی مانند تخصص، انگیزه و یا کمبود بودجه باعث عقب افتادن از رقبا شود.
۱۸ درصد » مشکلات قیمت گزاری و هزینه »
ممکن است کالای فوق ای تولید کنید اما فروش آن به دلیل قیمت بالا بسیار کم باشد.
۱۷ درصد » کالای بی کیفیت »
ممکن است به دلیل نبود توجه و تمرکز اصلی بر روی کالا، کالا نهایی از کیفیت برخوردار نباشد.
۱۷ درصد » عدم وجود مدل کسب و کار »
تنها یک ایده خوب کافی نیست، بنیانگذاران باید از ابتدا یک مدل درآمدی در نظر بگیرند.
۱۴ درصد » بازاریابی ضعیف »
یکی از خطاهای رایج این تفکر است که یک کالای خوب، برای خودش تبلیغ می کند. همچنین ممکن است گاهی مخاطب و یا روش تبلیغ به اشتباه انتخاب شود.
۱۴ درصد » نادیده گرفتن مشتریان »
موارد نظیر حواس پرتی و یا مجادله با افراد باعث غفلت از مشتریان و نیازهای آنان می شود.
۱۳ درصد » عرضه کالا در زمان نامناسب »
عرضه زودتر از زمان مناسب یا دیرتر از زمان مناسب به بازار می تواند باعث عدم موفقیت یک استارتاپ شود.
۱۳ درصد » از بین رفتن تمرکز »
تغییر دیدگاه و تغییر ایده باعث می شود بنیانگذاران استارتاپ تمرکزشان را از هدف و ایده مرتبط با کالا از دست بدهند.
۱۳ درصد » عدم سازش با تیم یا سرمایه گذاران »
نادیده گرفتن خواسته های سرمایه گذار و یا تسلیم شدن در برابر آن می تواند باعث اسیب رساندن به شریک شود.
این موضوع در مورد هم بنیانگذاران نیز صدق می کند.
۱۰ درصد » خارج شدن از محور اصلی »
اگر هسته اصلی شرکت با اطلاعات کافی شکل نگیرد می تواند منجر به قرار گرفتن آن در مسیر اشتباه شود.
۹ درصد » عدم دلبستگی »
اگر هدف بنیانگذاران از تولید کالا صرفا کسب سود باشد و اعتقاد بر نتیجه بخش بودن ایده آن وجود نداشته باشد به سرعت به اصطلاک منجر می شود.
۹ درصد » مکان اشتباه »
قرار گرفتن در مکانی با ایده ها و استعدادهای بهتر موجب کمک به استارتاپ ها می شود.
همچنین انتخاب مکان درست باعث می شود مخاطبان کالای خود را بهتر پیدا کنید.
۸ درصد » عدم گرایش به سرمایه گزاری و تامین مالی »
عدم گرایش به سرمایه گزاری نشان دهنده این است که آن ایده مناسب یک کسب و کار کوچک است و یا به شکلی ارائه شده است که نمی تواند سرمایه ای را به خود جذب کند.
۸ درصد » مشکلات حقوقی »
مشکلات قانونی و حقوقی ممکن است زمانی دامن گیر شوند که استارتاپ د حال رشد است و به بازارهای جدیدی راه یافته است.
۸ درصد » عدم استفاده از مشاوره »
اگر بنیانگذاران استارتاپ از مشاوره سرمایه گذاران به عنوان مالکان استارتاپ استفاده نکنند ممکن است قادر به دریافت کمک از جانب آنان نباشند.
۸ درصد » فرسودگی »
معمولا بنیانگذاران استارتاپ ها تعادل مناسبی میان کار و زندگی بر قرار نمی کنند و این موضوع می تواند موجب فرسودگی آنان شود.
۷ درصد » شکست در محور اصلی »
یک دندگی و یا بی میلی برای پذیرش یک اشتباه می تواند برای یک استارتاپ هزینه های گزافی داشته باشد و باعث ناامیدی کارکنان شود.
مشاوره و همراهی در کسب و کار توسط آقای وبمستر